Páginas

miércoles, 28 de enero de 2015

INICIEM EL PROJECTE DE LA LLUM!

Bona nit famílies!

Com ja sabeu, aquesta setmana hem iniciat a nivell d’escola el Projecte de la Llum. Els objectius d’aquest projecte són:
  • Diferenciar llum i obscuritat
  • la necessitat de tenir dos elements per a poder veure, una Font de llum i l’ull com a perceptor de la llum.
  •  Identificar i diferenciar diferents fonts de llum (naturals i artificials): sol, estels, bombetes, làser, foc...
  • Descobrir i diferenciar objectes que tenen la propietat de ser fosforescents o que poden emmagatzemar la llum cert temps.
  •  Conèixer les parts de l’ull
  • Classificar els objectes segons la capacitat de deixar passar la llum: opacs, translúcids i transparents
  • Observar la trajectòria de la llum
  • Observar que la llum es dirigeixi en línea recta
  •  Conèixer el principi de reflexió i refracció
  • Descobrir l’origen de les ombres
  • Descobrir les ombres en manifestacions artístiques
  •  Producció d’ombres
  •  Apreciar la variació de la mida de les ombres segons la posició de la Font de llum
  • Identificar el sol com a la nostra principal Font de llum
  • Relacionar el moviment de rotació de la terra amb el dia i la nit (llum – obscuritat)
  •  Descobrir que la llum blanca és la suma de tots els colors
  • Descobrir que la llum negra és l’absència de llum
  • Descobrir el procés de formació d’un arc de Sant Martí

Ens hem organitzat de tal manera que cadascuna de les classes prepararà una activitat per a la resta de classes, adaptant cadascuna d’aquestes activitats al nivell maduratiu que li correspon.

A l’aula dels Cavallers, ahir varem començar amb la primera activitat que ens varen presentar un grupet de boixos/es de la classe de 6è. Ells varen venir a explicar-nos el concepte de reflexió i refracció fent “màgia”.



Aquí us deixo una presentació de fotografies perquè ho pugueu veure: 

                                

Avui, hem fet una petita conversa per recordar el que es va fer ahir a aquesta activitat i el resultat ha estat aquest:

ÀNGELS: Qui se’n recorda de l’activitat que ens varen venir a explicar ahir els boixos/es de 6è? Què varem fer?

IRINA: Lo del reloj de la luz

OLMO: La pajita va marcando la hora

CARLA: Si ponemos un “rotula” (rotulador) en un vaso de agua parece que está roto y se ve un poco la luz.

PABLO: Tenían un papel que tenía flechas y lo pasaba por el vaso de agua y giraba al otro lado.

DAVID: Tenien un boli que feia llum (referint-se a un làser) i estava per totes parts sa llum i era màgic.

RUBÉN: Si ponemos la pajita adentro y la pegamos pues no se podrá romper.

CHRISTIAN: Que con el vaso con la flecha...

KENZO: Si pones el reloj a la silla y pones una luz el palito eses se mueve de sombra.

GISELA: Cuando le da el sol a la pajita la pajita enseña que hora es.

IDAIRA: Cuando está el CD adentro del agua se le pone la luz adentro y se ve la mesa.

OLMO: Un disco se pone en el agua y no se oxida. Le da la luz y  rebotea (rebota)

IRINA: Cuando hay un vaso de agua y hay dos flechas pintadas en un papel y lo pasamos por detrás del agua se iban para la derecha pues para la izquierda.


Una conversa ben interessant!! 

Aquesta setmana us aniré penjant les altres activitats que facem sobre el Projecte de la Llum.

Fins demà cavallers i famílies! 

Àngels

No hay comentarios:

Publicar un comentario