Páginas

jueves, 25 de diciembre de 2014

CARTA ALS REIS MAGS

Aquests darrers dies a l’escola han estat molt intensos i plens de nirvis, ja que arriben les vacances de Nadal, i amb elles també els Reis Mags. Per això cada boix/a va escriure la seva carta, per poder-la entregar després al Patge Reial! Quina il·lusió!






També vàrem escriure la carta per la classe dels cavallers, i ho vàrem fer d’una manera ben entretinguda: amb la pissarra digital! Entre tots, després d’una conversa, vàrem decidir que volíem que els Reis ens portessin una mascota (de peluix) per la classe, ja que això seria per nosaltres  un signe d’identitat d’aula, al mateix temps que un acompanyant per totes les activitats que es realitzen a l’aula.          
Però després, i així com transcorria la conversa, va sortir també la idea de tenir a més d’una mascota de broma, una mascota de veritat, de tal manera que la poguéssim tocar, la poguéssim cuidar i mirar com es comporta dins l’aula. En aquest cas, necessitàvem fer una feina prèvia, ja que primer s’havia de decidir quines mascotes es podrien tenir dins l’aula i/o quina ens agradaria tenir.    
En un principi varen sortir unes quantes idees:

-       Un moix
-       Un ca
-       Un hàmster
-       Una tortuga
-       Una serp
-       Un dragó
-       Un conill o una cobaya
-       Un ratolí
-       Un canari
-       Un peix


Però després de parlar-ne una mica els boixos/es es varen donar compte que alguns d’aquests animals no es podien tenir dins una aula, ja sigui perquè necessiten viure a un altre ambient,  o perquè no són animals de companyia. Així doncs, de tots aquests en vàrem triar cinc:

-       Un hamster
-       Una tortuga
-       Un conill o una cobaya
-       Un canari
-       Un peix

A partir d’aquesta llista es va fer una votació anònima per tal de decidir quina seria finalment la mascota que volíem escriure a la carta.
Però.... “Què és una votació anònima Àngels?”

Doncs, una votació significa que hem de donar la nostra  opinió, dir el que pensam, és a dir, quina mascota volem cadascun de nosaltres per la nostra aula. Però no ho direm de paraula, sinó que ho escriurem a un paperet, que després doblegarem, posarem dins un poalet, i finalment en farem el recompte.           
I anònima significa que no sabrem qui ha escrit cada paperet, ja que no hi hem de posar el nostre nom; serà secret!
Quina emoció i quines ganes teníem quan varen entendre el significat de votació anònima!

Aquí en teniu el resultat: 






































Finalment, tocava escriure la carta a paper, ja que l’havíem d’entregar dies després al Patge Reial! I aquest és el resultat final de la carta conjunta:







Va ser una activitat molt productiva, ja que a més de la diversió, emoció, il·lusió, ganes, nirvis i curiositat que els va suposar; es varen treballar altres aspectes com són la lectoescriptura a l’hora d’escriure tant a la pissarra digital com al paperet, la mascota que volíem;   i la lògica matemàtica, a l’hora de fer el recompte de vots.


Àngels

No hay comentarios:

Publicar un comentario