Aquests
darrers dies a l’escola han estat molt intensos i plens de nirvis, ja que
arriben les vacances de Nadal, i amb elles també els Reis Mags. Per això cada
boix/a va escriure la seva carta, per poder-la entregar després al Patge Reial!
Quina il·lusió!
També
vàrem escriure la carta per la classe dels cavallers, i ho vàrem fer d’una
manera ben entretinguda: amb la pissarra digital! Entre tots, després d’una
conversa, vàrem decidir que volíem que els Reis ens portessin una mascota (de
peluix) per la classe, ja que això seria per nosaltres un signe d’identitat d’aula, al mateix temps
que un acompanyant per totes les activitats que es realitzen a l’aula.
Però després, i així com transcorria la conversa, va sortir també la idea de tenir a més d’una mascota de broma, una mascota de veritat, de tal manera que la poguéssim tocar, la poguéssim cuidar i mirar com es comporta dins l’aula. En aquest cas, necessitàvem fer una feina prèvia, ja que primer s’havia de decidir quines mascotes es podrien tenir dins l’aula i/o quina ens agradaria tenir.
En un principi varen sortir unes quantes idees:
Però després, i així com transcorria la conversa, va sortir també la idea de tenir a més d’una mascota de broma, una mascota de veritat, de tal manera que la poguéssim tocar, la poguéssim cuidar i mirar com es comporta dins l’aula. En aquest cas, necessitàvem fer una feina prèvia, ja que primer s’havia de decidir quines mascotes es podrien tenir dins l’aula i/o quina ens agradaria tenir.
En un principi varen sortir unes quantes idees:
- Un moix
- Un ca
- Un hàmster
- Una tortuga
- Una serp
- Un dragó
- Un conill o una cobaya
- Un ratolí
- Un canari
- Un peix
Però després de parlar-ne una mica els
boixos/es es varen donar compte que alguns d’aquests animals no es podien tenir
dins una aula, ja sigui perquè necessiten viure a un altre ambient, o perquè no són animals de companyia. Així
doncs, de tots aquests en vàrem triar cinc:
- Un hamster
- Una tortuga
- Un conill o una cobaya
- Un canari
- Un peix
A partir d’aquesta llista es va fer una votació anònima per tal de decidir quina
seria finalment la mascota que volíem escriure a la carta.
Però.... “Què és una votació anònima Àngels?”
Doncs, una votació significa que hem de donar la
nostra opinió, dir el que pensam, és a
dir, quina mascota volem cadascun de nosaltres per la nostra aula. Però no ho
direm de paraula, sinó que ho escriurem a un paperet, que després doblegarem,
posarem dins un poalet, i finalment en farem el recompte.
I anònima significa que no sabrem
qui ha escrit cada paperet, ja que no hi hem de posar el nostre nom; serà
secret!
Quina emoció i
quines ganes teníem quan varen entendre el significat de votació anònima!
Aquí en teniu el
resultat:
Finalment, tocava escriure la carta a paper,
ja que l’havíem d’entregar dies després al Patge Reial! I aquest és el resultat
final de la carta conjunta:
Va ser una
activitat molt productiva, ja que a més de la diversió, emoció, il·lusió,
ganes, nirvis i curiositat que els va suposar; es varen treballar altres
aspectes com són la lectoescriptura
a l’hora d’escriure tant a la pissarra digital com al paperet, la mascota que
volíem; i la lògica
matemàtica, a l’hora de fer el recompte de vots.
Àngels
No hay comentarios:
Publicar un comentario